Ihmettelin töissä kun tiedot eivät päivittyneet järjestelmästä toiseen, niin kuin olisi pitänyt. Kysyin meidän pitkätukkaiselta, finninaamaiselta ja aina lippistä käyttävältä tietotekniikkapojanklopilta, että missä mättää.
Vastaus: Tietojen siirtäminen kuormittaa järjestelmää niin, että siinä voi esiintyä häiriöitä, jotka hidastavat muita toimintoja. Tästä syystä tietojen siirtoon on nyt laitettu kahden päivän viive niin, että ensimmäisenä päivänä tiedot siirtyvät puoliväliin ja toisena päivänä loppuun asti. Oikopolku, jota ennen oli mahdollista käyttää kiiretapauksissa (kun ei ehtinyt odottaa normaalia tietojen päivitystä), on poistettu, koska sen käyttäminen vaati liian monta (= 4) klikkausta. Nyt järjestelmä kokonaisuudessaan toimii paremmin.
Asia selvä... Ehkäpä minä saan sitten ylihuomenna tehtyä loppuun sen, jonka tänään aloitin.
No jopas meni vaikeaksi, luulisi pitkässä juoksussa töiden kasaantuvan. Eikä niin pitkässäkään..ja kaikki vain neljän klikkauksen takia?
VastaaPoistaItse asiassa se "virallinen reitti" vaatii lopulta vähintään yhtä monta klikkausta, sitten kahden päivän odotuksen jälkeen. Tämän se tekee, kun järjestelmiä ylläpitävillä ei ole selkeää käsitystä siitä, mitä käyttäjät oikeastaan tekevät.
PoistaHehhee! Johan on! :D
VastaaPoistaTuo kuulostaa siltä, että teidän firmassa ei hoidella kiireellisiä asioita sitten ollenkaan...
Meillä asiat priorisoidaan joskus vähän erikoisella tavalla. Ja jotkut jutut vain jätetään tekemättä, jos ne ovat "liian hankalia" hoitaa ja toivotaan, ettei kukaan ulkopuolinen ala valittaa.
Poista