maanantai 4. maaliskuuta 2013

Terapian tarpeessa

- Asiakaspalvelu! Kuinka voin auttaa?
- Onko tämä nyt asiakaspalvelussa?
- Kyllä on! Kuinka voin auttaa teitä?
- Kun minä tilasin teiltä sellaisen tuotepaketin...
- Niin?
- Ja nyt se sitten tuli.
- Jaha.
- Ja siinä oli se laskukin mukana...
- Niin...
- Ja minä sen jo maksoin.
- No sepä hyvä.
- Mutta nyt minä en oikein tiedä...
- Mitä haluaisitte kysyä?
- Että mitä nämä tuotteet nyt sitten oikein ovat?
- Minkäslainen se teidän tilaamanne tuotepaketti on? Meillä kun on useampia paketteja tarjolla.
- Ettekös te tiedä, mitä te olette minulle lähettäneet?
- No, voinhan minä sen tarkistaa täältä asiakastiedoista. Mikä teidän nimenne on?
- Pirkko.
- Saisinko vielä sukunimen?
- En minä nyt oikein tiedä. Jos vaikka rupeatte soittelemaan ja kauppaamaan jotain.
- Valitettavasti teidän asiakastietojanne ei löydy pelkällä etunimellä.
- Kun minä luulin, että tämä on sellainen luottamuksellinen palvelunumero.
- Ehdottomasti on luottamuksellinen, mutta tarvitsen silti koko nimen, että löydän teidän asiakastietonne.
- Kun minun mieskin sanoi, ettei saa kertoa liikaa itsestään, kun ei tiedä, kenelle ne tiedot päätyvät.
- Vai niin... No, yritetäänpä sitten selvittää muulla tavalla, mitä te olette tilannut meiltä. Onko teillä se tuotepaketti lähettyvillä?
- Tässähän se on.
- Minkäs nimisiä ne tuotteet ovat? Voisitteko lukea mitä niissä pakkauksissa sanotaan, tai löytyvät ne tiedot siitä laskustakin.
- Voi kun en minä ilman silmälaseja näe yhtään mitään. Mutta kolme purkkia tässä on. Vähän kolisevat, kun niitä ravistaa.
- Siis jotain pillereitä olette ilmeisesti saanut?
- Hyvänen aika! Mitä te oikein olette lähettäneet minulle? Pillereitä? Enhän minä tällaisia voi syödä, kun lääkärikin on kieltänyt kaikki muut paitsi reseptillä saadut.
- Sellaisia te nyt kuitenkin olette ilmeisesti tilannut. Ehkä ne olikin tarkoitettu miehenne käyttöön.
- Ei minun mieheni tällaisia rupea syömään. Se on varma. Niin on epäileväinen ihminen.
- Vai niin. No, mitä te nyt sitten haluaisitte tehdä? Voisinko minä auttaa teitä jotenkin?
- Kyllä minä ehdottomasti palautan tällaiset pillerit!
- Käyhän se, teillä on siihen oikeus.
- Ja rahat haluan myös takaisin!
- Totta kai saatte rahanne takaisin.
- Eikä tarvitse minulle enää mitään yrittää kaupata!
- Eihän toki. Meillä ei ole tapana aktiivisesti markkinoida tuotteita suoraan asiakkaille.
- Milloin minä saan rahat takaisin?
- Teidän pitää ensin palauttaa saamanne tuotteet. Kuin viette paketin postiin, sanotte, että kyseessä on asiakaspalautus, niin se ei maksa teille mitään.
- Vai vielä pitäisi maksaa siitä huvista!
- Ei, ei! Asiakaspalautus on maksuton asiakkaalle.
- Mutta kyllä minä ne rahani haluan takaisin, joka sentin.
- Siinä ei ole mitään ongelmaa. Saatte rahanne, kun tuotteet ovat palautuneet meille.
- Laitatteko kirjeessä tulemaan?
- Anteeksi, mutta mitä tarkoitatte?
- No ne minun rahani!
- Ne maksetaan teidän pankkitilillenne.
- Minulla on kaksi tiliä. Kummalle aiotte maksaa?
- Sille tilille, jonka numeron annatte meille.
- Mitä? Pitäisikö minun antaa teille tilinumeroni?
- Kyllä. Muuten rahojen palautus ei onnistu. Ja se teidän nimenne tarvittaisiin sitten myös.
- En varmasti anna tilinumeroani kenellekään! Kuka sitä tietää, mihin sitä käytetään! Vaikka tyhjentäisitte koko tilin!
- Me emme voi maksaa rahoja takaisin teille ilman tilinumeroa, koska maksoitte tilauksen laskulla. Jos olisitte maksanut luottokortilla, voisimme palauttaa rahat suoraan kortille ilman mitään tilinumeroita.
- Ettekö te voi sanoa sinne pankkiin, että ette halua minun rahojani?
- Se ei taida valitettavasti onnistua. Kaikki on nykyään niin pitkälle automatisoitu, ja rahat ovat varmaankin jo siirtyneet. Enkä minä edes tiedä teidän nimeänne.
- No jo on aikoihin eletty, kun ihmisiltä viedään viimeisetkin pennoset eikä armoa anneta!
- Kyllä te saatte ne rahanne takaisin, jos annatte tilinumeronne.
- Minähän en sitä teille anna. Enkä kyllä lähetä mitään takaisinkaan. Saatte jäädä nuolemaan näppejänne! *klik*
~ ~ ~ ~ ~
- Oliko hankala asiakas?
- Aika normitapaus.
- Tänäänkö sulla on se terapia?
- Joo, itse asiassa lähden nyt. Terapeutti odottaa.
- On se hyvä, että on terapia työsuhde-etuna.
- On tosiaan. Ja onpa taas purettavana viikon jutut.
- Mä joudun odottamaan vielä ylihuomiseen.
- Jaksuja!


8 kommenttia:

  1. Toi on niin totta! Jumalauta tuollaisiin ihmisiin (asiakas) törmää tämän tästä ja siinä onkin tekeminen ettei tule sanottua pahasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pahimpia ovat kokemukseni mukaan päälle kuusikymppiset naiset, jotka voivat olla äärettömän epäluuloisia. Ylläolevan kaltainen keskustelu on täysin mahdollinen, sen verran on asiakaspalvelusta kokemusta minullakin.

      Poista
  2. Tämä on hauska, koska se on totta. Ei saa naurua loppumaan. Mä en kestä. Olen niin kokenut noita itsekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ymmärrä sitä periaatetta, että asiakas on aina oikeassa. Ei todellakaan ole!

      Poista
    2. No ei se joissain tapauksissa ookaan, mutta... Ilman asiakkaita ei ole bisnestä, joten aika pitkään niille kumarrellaan.

      Sitten on tietty näitäkin: http://www.youtube.com/watch?v=-UbfkUlZ5PE

      Poista
    3. Joo, tiedän... minä en ole mikään synnynnäinen asiakaspalvelija, monta kertaa olen joutunut puremaan kieleeni, etten ole toivottanut aasiakasta niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.

      Ai kamala noita tyyppejä, jotka kuvittelevat että asiakas saa oikeasti käyttäytyä ihan miten tahansa!

      Poista
  3. Ah. Kiitos muistumista.. :P

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...